Totalt antall sidevisninger

12. mai 2011

Sen start i dag + mye mer

Som jeg skrev om i går fikk jeg verdens beste måltid av Herman Svarthaugen.  Herman var en svært så hyggelig kar. Vi ble sittende å snakke til langt ut over kvelden, og mørkt ble det...  Dermed var det også for sent til å bevege seg langt av gårde for å finne en teltplass, så jeg ymtet frempå om det var mulig å slå opp teltet i et hjørne av hagen på Svarthaugen gård.  Herman hadde andre planer, og jeg havnet på en Sofa i andre etasje på en sofa med bjørnefell fra nittenhundreogdentid.  Det er ikke mange som har sovet på en Bjørn... Frokosten i dag tidlig var ikke noe dårligere enn maten i går kveld.    Selvfølgelig betaler man for seg etter en slik oppvartning, det gjør man.  Men nei,.. Herman hadde andre planer, han trengte hjelp til å henge opp noen grinder på gården - samt litt bistand i fjøset - og slik endte jeg som gårdsgutt i dag og kom meg ikke avgårde før kl. 13.  Det var forresten bare hyggelig! 

 Herman i fjøset

Bjørnefellen - et godt liggeunderlag

Jeg begynner å bli sliten, og hadde planer om å nå Morokulien ved Magnor i løpet av dagen, med nød og neppe rakk jeg det før herberget stengte og jeg fikk meg et rom for èn natt.  Det skal være hundeutstilling her i helga, så derfor får jeg ikke booke to netter, men det gjør ikke noe - da blir det telt.  Nå er jeg innlosjert og rakk så vidt å få kjøpt det som trengtes på Morokulien før de stengte kiosken.  Middagen består av 5 cola, 1 pose potetgull, 1 pose peanøtter, 10 lomper og 10 pølser -  livet er herlig når kaloriene teller !

Middag

På turen hit i dag møtte jeg antagelig Norges mest uheldige mann.  Oddvar Jakobsen.  Historen er den at Jakobsen forrige lørdag endelig hadde fått bygget ferdig sitt eget minisagbruk.  På lørdag prøveskjærte han to stokker og saga fungerte perfekt.  Søndag morgen var hele sagbruket brent til aske - forsikring hadde han ikke ordnet og var vel det du kan kalle lettere fortvilet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar